星期一, 1月 31, 2011

Better

CatherineYen
http://taiwanliterature.ning.com
/profiles/blogs/ge-ka-hao-de-bettertai-hua



Better

Better than me
Are you
More sentimental than me
Are you
More passionate, cleverer, faster thinking
You You You
More proud than me
Wilder than me
Lonelier than me
By my subtle and tiny tenderness
To cherish you
Better and better

That day, on the dining table
You said slightly
“Thank you to accompany me for dinner”
Red the eyes
The adversity in life journey
The predicament of days’ back and forward
Frozen in one grasp
On the way home in the starry nights
Silent the lamp warmed at the wall corner

Better than you
Is me
Kinder than you
Is me
More assured, stronger, keener
Is me
More pious than you
Prettier than you
Humbler than you
By your silver huge shoulders
To cherish me
Better and better

That time, I was heart broken as usual
The blurred memories by eraser
Forgot the vast heaven and earth
Neglected the wild wind and turbulent waves
The secret longing
A spiritual hill
The refined and serene poems
Comfortably installed
On the eyelash of mist


擱卡好的

比我擱卡好的
是你
比我擱卡善感的
是你
擱卡多情擱卡聰明擱卡思想敏捷的
你你你
比我擱卡驕傲
比我擱卡狂野
比我擱卡寂寞
我用微渺的溫柔
擱卡擱卡好咧
珍惜你

彼一日,飯桌頂
你輕輕ah說:
「多謝妳陪伴我吃飯」
目睭箍紅紅
生命逆旅
前進後退困頓
凝結佇an an的扲手中
星夜轉來的路
恬恬牆角盞燈的溫暖

比你擱卡好的
是我
比你擱卡善良的
是我
擱卡篤定擱卡堅強擱卡金醒的
是我
比你擱卡虔誠
比你擱卡美麗
比你擱卡謙卑
你用巨大銀色的肩胛
擱卡擱卡好咧
珍惜我

彼陣,我心碎khah過去仝款
被拊仔拊霧去的記憶
毋記著天地的懸低
無看著狂風捲浪
上秘密的渴望
性靈的山丘
幼秀安詳的詩篇
四是khng 佇
霧的目睫毛


更好的

比我更好的
是你
比我更善感的
是你
更多情更聰明更快思想的
你你你
比我更驕傲
比我更狂野
比我更寂寞
我以微渺的溫柔
更好更好地
珍惜你

那天,餐桌上
你輕輕地說:
「謝謝妳陪我吃飯」
眼眶紅了
生命逆旅
前進後退困頓
凝結一握間
星夜歸途
靜默牆角盞燈的溫暖

比你更好的
是我
比你更善良的
是我
更篤定更堅強更敏銳的
是我
比你更虔誠
比你更美麗
比你更謙卑
你以巨大銀色的肩膀
更好更好地
珍惜我

那時,我心碎一如往昔
橡皮擦模糊記憶
忘卻天地高低
無視狂風捲浪
最秘密的渴望
性靈的山丘
細緻安詳的詩篇
恬適地安放在
霧的眼睫

1 Comments:

At 2:19 下午, Anonymous 匿名 said...

The shorter the rest time the more difficult the muscle tissue are worked.
It is quite easy to technique them and sufferers can get quotes
and appointments around the mobile phone.

my blog post - flex mini results

 

張貼留言

<< Home