星期二, 2月 13, 2007

客家詩展

●黃恆秋 / 細人物

佢想將自家撳烏忒
像一葩燈火共樣

在當多個地方
佢 lau 星仔相睹頭
自家恨自家無一聶一聶介光芒
恁多識 lau 無識介 朋友
將痰呸到
佢每日愛行過介 街路

者一切一切
佢做得無看到
只有輔娘雜雜唸介 眼神
害佢歸日仔心煩


●陳寧貴 / 山歌仔

行過蓋多山路
唱過蓋多山歌
今晡日正知得
我乜係一條路 一條歌

山路在心頭穿鑿
山歌有時節
在五臟六腑底肚
輒輒同麼儕打嘴鼓

我同輔娘講
頭擺我等熟識當時
汝盡靚,毋過
我盡歡喜介係
我等兩人跈等
手牽手
行山路 唱山歌

Pass by a lot of mountain paths
Have sung a lot of folk songs
Did not know until today
l am a mountain path
a folk song

The mountain path zigzags on mind
Sometimes the folk song
Inside my body
Unknow with who be in Hi, make often

l talked to wife
In the past when we knew each other
You very beautiful,but
What I liked most is
We two accompany intimately
Hand in hand
Walk in the mountain paths
Sing the folk songs


山歌仔 朗讀

0 Comments:

張貼留言

<< Home