星期一, 7月 18, 2011

Catherine Yen--- 童年

http://taiwanliterature.ning.com
/profiles/blogs/the-childhood

Catherine Yen
童年

被放在母親腳踏車
籃子裡的我
她年輕的臉,
映著
隨她雙腳踩踏搖擺的
古老月亮
雲彩飛揚髮絲
灰藍的霧
在千風之中
掛著春天晶瑩的露珠

我是赤裸的嬰兒
吸吮她乳房的蜜汁
體香與溫度
像燙衣板留下的褶痕
母親的畫像
繡花的窗簾……..
如戲散後留下的戲服
荒唐地
在沈默中
繼續輕搖我的童年

童年

被keng佇母親腳踏車
籃仔內的我
伊少年的面,
回映著
Due伊雙跤踏著搖搖擺擺
古老的月娘
像雲彩飛起來的頭毛
Pu藍色的霧
佇千風之中
掛著春天閃熠的露水

我是赤裸的紅嬰仔
Su伊乳房的蜜汁
身軀的香味佮溫度
親像燙衫仔板留落來的au痕
母親的畫像
繡花的窗簾仔……..
偌戲sua場後dang規土跤的戲服
荒唐地
恬恬ah
繼續輕搖我的童年

Childhood

I, in the basket
of mother’s bicycle
Her young face,
Reflecting
the ancient moon
Swayed with her treading legs
Flying the cloudy hair
Like the fog in powder blue
Among the thousand winds
Hung the sparkling dew of spring

I was a naked baby
Sucking her breast of honey
The incense and body temperature
Like the folding trace left on ironing board
Mother's portrait
The embroidered curtains…….
Like the costumes remained after a play
Absurd
In the silence
Continue to joggle my childhood

0 Comments:

張貼留言

<< Home