星期六, 2月 21, 2009

紅花毋驚變成泥

一八九五
馬修連恩、謝宇威、陳永淘


義民靈地埋
一二十年以後還是我
我們的家園土地生養我
斬頭就像風大吹帽跌
紅花毋驚變成泥
Here we say goodbye
This is where I'll
lay your body down
Where the beasts of
burden testify
They have come to rest
on hallowed ground
This is where
we say goodbye
All around the people cry
How could so
many people die
Two hundred forty sacrificed
And this is where I realize
This is where we say goodbye
揮別我心肝
請你不要為我太悲傷
我用鮮血保衛我們家鄉
為到子子孫孫的平安
請你不要太悲傷
This is where we say goodbye

0 Comments:

張貼留言

<< Home